piątek, 20 maja 2016

Mochi - Japońskie kluseczki


Mochi


Mochi to kluski, które są spożywane najczęściej na początku roku. Nie oznacza to, że w Japonii nie można ich ciągle nabywać. W sprzedaży są cały czas, tak samo jak i w restauracjach/knajpach, można je zakupić kiedy tylko najdzie nas na to ochota. Są zrobione z mąki ryżowej - lub samego ryżu, niekiedy są wypełnione nadzieniem ze słodkiej fasoli(O niej też będzie artykuł, w końcu to podstawowy składnik Japońskich słodkości~!) lub truskawek. Znajdziemy także mochi o smaku zielonej herbaty~! Ceremonia, podczas której przygotowuje się mochi nosi nazwę mochitsuki.


~Jest to jeden z ulubionych smakołyków Japończyków.~

takie kluseczki możemy sami sobie zamówić na wielu stronach internetowych -tu jest jedna z wielu, która od razu przyszła mi na myśl- <3 ~! Może nie będą takie same jak  prosto z Kraju Kwitnącej Wiśni lecz jednak będzie to nasz kawałek Japonii. 

5 komentarzy:

  1. Da radę takie robić w domku? c:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Um... wydaje mi się, że nie.. CHYBA, ŻE MASZ SKŁADNIKI c: Ale zawsze... zawsze można zrobić kluski śląskie XD

      Usuń
  2. Może zrobisz dla mnie kluski?
    Zjem je z Tobą z przyjemnością.
    A gdy zrzucisz swoje "łuski"
    Zrewanżuję się miłością.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zauważyłam literówkę - w czwartej linijce powinno być "knajpach". Poza tym dobry wpis (jak zwykle zresztą) :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poprawione~! Dziękuję, że mnie o tym powiadomiłaś ^^

      Usuń